Image Alt

Op de gravelbike in Vijlen

Vijlen gravelbike

Weekendje Limburg!

Voor inmiddels de 3e keer hebben we onze daktent uitgeklapt op Camping Rozenhof te Vijlen. Voor ons een mooie uitvalsbasis voor ’n tochtje op de fiets en om van het uitzicht te genieten natuurlijk…

Dit weekend hebben we onze gravelbikes meegenomen om een mooie route in het gebied te fietsen.

Op donderdagavond hebben we de daktent al op de auto gelegd, zodat we op vrijdagavond direct na het werk alleen nog hoefden in te pakken en na het eten weg konden wezen. Het was redelijk druk op de weg, maar met een lekker muziekje erbij best goed te doen. Rond 20.00 uur reden we de camping op naar ons “eigen” plekje….

Binnen een halfuurtje zaten we al aan de koffie, terwijl de “buren” nog druk in de weer waren met hun tent. Lang leve de daktent!

We zijn lekker vroeg de tent in gegaan.

hier kan ik wel aan wennen!

Lekker geslapen! Maar wel een beetje koud onder het nieuwe dekentje… Volgende keer toch maar weer een slaapzak of dekbed mee.

Marco heeft me koffie op bed gebracht! Hier kan ik wel aan wennen of ben ik er stiekem al aan gewend…

In het winkeltje heb ik verse broodjes gehaald en hebben we op ons gemakkie ontbeten. Na het ontbijt de fietsen gepakt en zijn op pad gegaan.

In Komoot had ik al een leuke route uitgestippeld van 48km. Nu de uitwerking nog…
Het is inderdaad een erg mooie route met diverse klimmetjes, maar dat is logisch in het Limburgse! Enne… alles wat je omhoog fietst, ga je ook weer naar beneden! We hebben vaak hardgelopen in en rondom Gulpen (Koning van Spanje Trail) en dan is het superleuk om mooie paadjes daarvan te herkennen. Ook hebben we het hoogst gelegen bos van Nederland doorkruist; het Vijlenerbos. Het bos bestaat eigenlijk uit meerdere bossen en is één van de weinige bossen in Nederland met een uitgesproken microklimaat (bron: wikipedia).

We hebben het allebei naar onze zin en genieten met volle teugen van de omgeving. Het is hier echt prachtig!

We zijn lekker op tijd terug bij de daktent en we vonden zelf dat we wel ’n patatje mèt een biertje hadden verdiend! Hierna zijn we in de relaxstand gegaan, want zo’n 48km fietsen op onverharde paden mèt ca. 800 hoogtemeters is best vermoeiend…
De hele route is terug te vinden op Komoot!

Gelukkig vind ik het niet erg om te koken, dus werd onze kookkist geïnstalleerd voor het bereiden van één van mijn favoriete “camping-maaltijden”: couscous met falafel. En Marcootje eet gezellig vegetarisch mee…..
Na de maaltijd drinken we koffie en duiken we na de afwas lekker vroeg de daktent in. Genieten van het uitzicht en boekie lezen….

De volgende ochtend hebben we na het ontbijt de daktent weer ingeklapt en zijn we op weg naar huis gegaan!

Het was weer genieten met een groot G!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.