Image Alt

Atlantic Road | Dag 9

Het is droog en de zon schijnt!
Wat ’n verschil met gisteren zeg…

Fijn om weer’n  ‘normaal’ ontbijtje buiten te kunnen doen. We maken gebruik van de picknicktafel; kunnen onze spulletjes mooi in de auto blijven.

Lekkere douche; komt geen eind aan het muntje….
Inpakken en op naar de Atlantic Road!

Door het fantastische landschap rijden we richting de Atlantic Road. Voordat ik er erg in heb hebben we deze al bereikt.

Geweldig!
We stoppen op ’n wat rustiger plekje om foto’s te maken. Overal waar je kijkt is het mooi…

De Atlantische weg (Atlanterhavsveien) is een deel van de Fylkesvei 64 (Provinciale weg 64) in de provincie Møre og Romsdal.

De weg verbindt de eilanden van Averøy tot Vevang en Eide naar het vasteland naar Kristiansund en Molde. Men begon op 1 augustus 1983 met de werkzaamheden tot de opening op 7 juli 1989. Gedurende die tijd waren er 12 orkanen in het gebied. De weg is 8,3 kilometer lang gaat over diverse eilanden en de scherenkust. Er zijn in totaal acht bruggen.

Met name de Storseisundbrug is sensationeel!
De Storseisundbrug is een betonnen kokerbrug, met een totale lengte van 260 meter en een hoofdoverspanning van 130 meter. De brug is het bekendste icoon van Atlanterhavsveien!

Echt zo gaaf!! ♡

Na alweer een mooie route inclusief onze eerste overtocht met de Ferry komen we aan op camping Andalsnes.

We klappen de daktent uit op weer ’n prachtig plekje! Je zou er bijna aan gaan wennen….
Camping Andalsnes ligt aan de Rauma. Een 68km lange rivier welke ontspringt in het Lesjaskogsvatnet, waarna ze verder stroomt tot in de stad Andalsnes in de gelijknamige gemeente Rauma. Daar mondt de Rauma in de Tomsdalsfjord en de Atlantische Oceaan uit.

Vandaag hoeven we niet te koken!

Het zonnetje schijnt, dus we lopen gezellig even naar het stadje Andalsnes.

In Andalsnes neemt Marco me mee uit eten! Hoef ik gelukkig ’n keertje niet te koken….

We belanden op het dakterras van ’n pizzeria en bestellen ’n grote pizza! En groot dat ie is……

Bommetje vol lopen we weer naar de camping en drinken er gezellig ’n bakkie leut!
Het begint weer ’n klein beetje te spetteren, dus verhuizen we naar onder de daktent.
Wat zijn we blij met de nieuwe ‘zijflappen’, deze houden ons droog en uit de wind!

Het was gelukkig maar ’n klein buitje!
Familie duif dartelt vrolijk rond om onze tent, nu maar hopen dat ze geen souvenirs achterlaten op onze tent…

We duiken lekker op tijd onze daktent in! Lekker boekie lezen en plannetje voor morgen maken.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.