Image Alt

Genieten van het Vätternmeer | Dag 5

Goedemorgen!
We zijn weer lekker vroeg wakker en ik haal vol spanning om 08.00 uur het bestelde maar onbekende ontbijt op… Het zijn 2 warme broodjes en dat is ’n prima ontbijtje!

Als we klaar zijn met douchen en inpakken rijden we eerst ff naar de supermarkt voor wat boodschapjes. Marco maak ik nog blij met ’n croissantje….

Via Växjö rijden we binnendoor naar Jönköping. We komen een aantal witte kerkjes tegen en stoppen er bij eentje in Tjureda. Jammer genoeg was het niet open…

Wat ’n mooie route tot nu toe!

Onderweg komen we zoveel mooie plekjes tegen en stoppen lukraak ergens voor ‘n  broodje…

Na de lunchbreak rijden we op het gemakkie verder. Voorbij Jönköping gaan we op zoek naar ’n camping…

Al snel hebben we Sjöbacka Camping gevonden, maar de receptie is pas ’n uurtje later open… We besluiten ’n kijkje te nemen en boeken online ’n mooi plekje. Het is ’n kleine en rustige camping direct aan het Vätternmeer, met een fantastisch uitzicht!

We stoppen lukraak ergens voor ’n broodje

Het Vätternmeer is het op één na grootste meer van Zweden met ’n grootte van 1893 km². Ons plekkie ligt direct aan het meer en we hebben zicht op Visingsö, het grootste eiland in het Vätternmeer. Op dit eiland wonen maar liefst 736 mensen…

Snel klappen we de tent uit, want er is een buitje in aantocht! Het is gelukkig ’n klein en kort buitje en schuilen onder onze daktent; het blijkt ’n prima afdak…

Na het eten maken we ’n klein wandelingetje en raken aan de praat met ’n ouder Zweeds echtpaar. De man vertelt honderduit trots over zijn land en geeft tal van tips. Hij stippelt nog nèt niet de rest van onze route uit!

Helaas waait het flink en is het dus niet mogelijk om drone-beelden te maken. Hopelijk kan het morgen wel.

Na nog één flinke bui springen we de tent in en genieten we nog lang van het uitzicht!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.